Ringkøbing IF

Ringkøbing Fodbold vil have flere fans på stadion

Eventchef Lars Bremer vil opbygge en ny fankultur med flere tilskuere til Ringkøbing Fodbolds hjemmekampe. Arkivfoto: Kresten Bergh
Sponsor- og eventchef tager på søndag første skridt mod en mere festlig fanzone på Green Arena. På premieredagen er der halv pris på øl og konkurrencer for store og små.

Ringkøbing: Det skal være endnu sjovere at gå til fodbold i Ringkøbing.

Det mener sponsor- og eventchef Lars Bræmer, som fra på søndag 13. oktober åbner en særlig fanzone på Green Arena. På premieresøndagen vil der være musik, konkurrencer med præmier og halv pris på de nye fadøl en halv time før kampstart.

- Det bliver vores første skridt mod at opbygge en ny fankultur på stadion. Hvor der i gennemsnit er en 300-400 tilskuere til en hjemmekamp, vil vi gerne have mindst 500 på lægterne i fremtiden. Det vil vi gøre ved at skabe en rigtig god stemning, som folk har lyst til at være en del af, fortæller Lars Bræmer.

Der er lavet lidt om på indretningen i fanområdet, så det bliver lettere for de stribede fans at købe pølser og øl, og ellers handler det om at dyrke fællesskabet - og bakke op om det bedste lokale fodboldhold, som godt kan bruge mere opbakning fra tilskuerpladserne.

Ifølge Lars Bræmer er der lagt op til et brag af en afslutning til sæsonens sidste hjemmekamp i november. Hvad der præcist kommer til at ske, vil han dog ikke løfte sløret for endnu.

På søndag skal Ringkøbing Fodbold møde topholdet Aarhus Fremad. Kampen fløjtes i gang klokken 14, men fanzonen er altså åben en halv time før kampstart.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Hvide Sande-fiskere reddet fra brændende kutter

Skjern

Julehjælpen rykker ud i de næste uger

Læserbrev

Læserbrev: Lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen

Læserbrev: Indlægget “Lad der ikke gå sognepolitik i sagen” om Innovests husning af de kommunale arbejdspladser havde nogle gode pointer, der førte til den rigtige konklusion i et dilemma. Der savnes nogle tal på økonomien, og jeg kan betvivle, kommunalbestyrelsen har det vigtigste; det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede omsætning i detailhandelen. Butikkerne vil miste omsætning. Ikke blot til nabobyerne, men også til storcentrene i de større byer og til netbutikkerne udenfor kommunen. Det vil koste arbejdspladser, give tomme butikslejemål og tomhed i bymidten. Så på den måde et paradoks, når et erhvervscenter er omdrejningspunktet for at trække kunderne væk fra de små lokale erhvervsdrivende. Vi har jo lige fulgt kampen for købmanden i Stauning, og her er det så i større målestok. Du kan blot se til Esbjerg, hvad det har betydet i Kongensgade, at kontorer er flyttet på havnen. Og omvendt, hvad de gør i Billund for at trække folk til midtbyen. Så byrådet bør have det tabte skatteprovenu og følgeomkostningerne ved den mistede detailomsætning i kommunen med i ligningen. Det er ikke nok med en kort tilbagebetalingstid på investeringen i Excel-arket. Så jeg er enig med Jacob Agerbo i, at der ikke skal gå sognepolitik i sagen. For det handler ikke kun om finansiering og besparelser, men også om tabt detailhandel. Ikke “bare” i Skjern midtby. Men i kommunen. For der ingen garanti for, at omsætningen affødt af butiksdøden bliver i Skjern/Tarm, eller for den sags skyld i kommunen. Så derfor vedkommer det også borgerne udenfor Skjern ... Så herfra skal opfordringen lyde; lad centrene, der trækker borgerne i byen, blive i byen.

Annonce